söndag 21 mars 2010

bara ett litet inlägg

Söndag klockan 11.34, solen är bakom moln och det har regnat hela natten.
Det började lugnt och skönt en sådan här dag, vi vandrade till ett nytt köpcentrum men de var stängt överalt så vi gick tillbaka igen. Hittar en kille däckad på en trappa, ingen av oss 4 hade mage nog att lämna honom. Vi försökte prata med honom men svarade inte, han var sten död, men tillslut vaknade han efter några knuff, just efter att Elias ringt ambulansen. Så, de var bara att säga att läget var lugnt och att han hade vaknat till liv igen. Det är verkligen mycket man är med om och ser här i Australien.
Vi gick vidare och gick in på en bokaffär, begagnade böcker, tidningar och DVD spel samt olika spel. Jag hittade till min favoritförfattare, Sheila O´flanagan. Hittade 5 böcker, 2 äldre, 2 jag redan läst och en som jag inte hade läst! Perfekt!
Så, nu sitter jag här, känner mig lite degig men helt okej med en slappardag.

Bjuder på några bilder :)



Bild på våra nykokta räkor som vi fick av de trevliga killarna ute vid vattnet :P




Jag och Maria (finska tjejen) rensade alla räkorna från gräs och andra fiskar:)
MUMS, det blev så många räkor så de blev en god macka och massa direkt i munnen! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Mums filibabba, för den räkmackan!!!/Eva