tisdag 23 mars 2010

Det 100de inlägget! En vanlig dag på jobbet :D

Ja då var det det 100de inlägget! Det firar vi med?...? Önskemål?

Elias är liten bland alla träden.






En helt vanlig dag...


Avklarat block.Sprutorna vi fyller gång på gång varje dag.

Går till block 1b 534 träd, parkerar terrängfordonen, Elias startar borrarna och han och Cara borrar 5 hål i trädstammen, går till nästa och borrar 5 hål i de med. Kommer efter, ops, en groda som hoppar framför fötterna, försöker undvika den, vill ogärna att den sprutar gift på mig. Automatiskt blir allt som rör sig runt om kring mig, som löv som flyger, till grodor.
Försöker hitta alla 5 hålen som sitter runt hela stammen, POMP, en gren i huvudet men tur jag har en bump-cap på mig. Tappert letande och total fokus på att försöka hitta det sista hålet, markerat med en vit krita, KLADD, oj där gick jag in i spindelnät. Försöker ta bort det med de stora gummihandskarna på. Hittade det sista hålet, WOHO! Vänder mig om, SMACK, jäkla myggor som ska vara överallt.Tar 5 nya sprutor, skruvar in, SPLASH, där utlöstes en spruta. Bearbetar träd efter träd med liknande händelser, IIIH toan kallar, naturen bjuder på toaletten.
;SMOOOKO, då var det ordet som gör att alla packar upp sina matsäckar och smaskar i sig något för magen!
Massa saker som händer, idag såg vi en örn sväva uppe i himmelen.Ett avklart block till :)
Det finns 3 irriterande moment på dagen:
- Kliva upp så tidigt
- När våran Supervisors kille som är chef över henne kommer och stör vårat arbete stup i ett, så när man fått upp tempot så kommer han och då ska de prata, vi kan inte flytta fordonet så Elias kan fortsätta borra till oss för då kan inte hon borra sedan. Han gör dagen seg som bara den.
- När vi slutar måste vi vänta i över en timme tills de inne i "The Shack" slutar.

Annars gillar jag arbetet, det går bra, de vi jobbar med är snälla och roliga. Inte så snälla mot varandra med allt vad de kallar varandra men! Haha!Mina nya sandaler :) 120 kr och mycket sköna!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha man får ett gott skratt, bra skrivit!/ Momsen

Anonym sa...

Korrigering:skrivet ska det vara, inte skrivit. Gör om gör rätt!!/Momsen

Anonym sa...

vilka bamseträd det är ni needlar !Jag kan förstå att ni blir trötta,men det är väl bara att needla på .Bryt ihop och bit ihop alltså :)Lena o.Peter

Anna Fahlgren sa...

hej eva:D haha va bra :) inlägg i morgon igen :)
Peter o Lena: ja de är stora:) ja det blir jobbigt, tidiga dagar, hinner knappt hem och laga middag och lunch för morgondagen innan man ska sova igen.. :D men vi får ju en slant iaf :D