lördag 10 april 2010

Fina utsikten och goda microkladdkakan

Nu bor i alla fall jag och Elias i samma rum, Anna J kanske flyttar in sedan. Vi städade hela morgonen och vädrade. Skönt att ha ett eget rum, kyl tillsammans och så. (Dock ger våran kyl ifrån sig mera värme än kyla, men vi har sagt till om det)

Frukosten var underbar, fin utsikt, rostade mackor och Coco Pops. :)
Rostade 2 smörgåsar och bredde dom, tänkte nog äta båda men helt plötsligt tittar jag på Elias och ser hur han stoppar in den sista smarriga biten av min (vad jag i alla fall innerst inne hade tänkt mig) macka.
Utrister, MEN, det där var ju min macka!
Han gapar och säger, vadå, hade du tänkt att ha båda själv?
Jag, eeeh, nej det hade jag inte! Hahaha, det blev ganska sött, automatiskt tyckte tydligen jag att mackan skulle vara min men inte borde ha varit det. haha!Lång dag med mycket sittande och vilande, men kunde inte slita oss för en liten promenad till stora stora Childers!
Vi köpte nya arbetströjor, vill kunna tvätta för tröjorna blir verkligen smutsiga när man needlar och det är sjukt varmt på dagarna så svettas, det gör man!
Införskaffade även en stekpanna och en silikonform. Postade 2 brev och ett vykort, köpte påfyllning av mjölk och gick sedan hem igen och vi var som 3 smälta isglassar.


I lugnet och stillheten satte vi oss och skissade upp planer och bara satt och satt och satt... tog lite kort och sedan var det dags för mig att inviga den nya silikonformen. Vi har suktat efter att få baka men problemet var att det inte finns någon ugn. Anna J kom på den bästa idén, MICRO KLADDKAKA! Hade aldrig hört om det förut men JA, det fungerade! God var den också men smakade inte som hemma, allt var på höft och margarinet här smakar inte som hemma, det smakar krämig mjölk. Det smakar inte lika gott som hemma!

Idag ska mamma och pappa få främmande av Elias mor och far. Min säng är utlånad och då vill jag bara säga en sak, AKTA så ni inte slår huvudet! Elias har gjort det några antal gånger och det är lätt hänt. Hoppas även att ni får en mysig kväll utan oss och att mormor bjuder på god mat i morgon, men det tvivlar jag inte på :)
KRAMAR till er från oss båda!

För övrigt, Elias heter E, ingen säger Elias till honom på jobbet och jag har bara E på huvudet! :P (Låter som I på svenska, för ni äldre som läser :) )
/ Ana & E

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott med kladdkaka. Har ordnat ett nytt recept på en Drömgod kladdkaka med kolatopp, som ni kan baka när ni kommer hem till Frösta igen. Kram Kerstin