onsdag 7 april 2010

Skutt

Hejsan!

Idag har varit en roande dag!
Har hänt en hel del faktiskt. Dagen börjar som vanligt med att vi sätter igång arbetet. Vi börjar med att dra ut alla kanylerna ur träden för att sedan rengöra och fylla alla de närmare 2000 kanylerna.

När vi fyllt så drar vi iväg och börjar borra och fästa sprutorna i träden. Min sida är hyffsat igenväxt. Träden är fulla med mindre grenar och små kvistar som jag måste bryta av innan jag kan borra. När vi närmar oss slutet är det ett träd med en rejäl gren som är precis i vägen. Jag bryter bort den och hukar mig ner i en rörelse och är inne vid stammen, börjar borra mitt första hål, när jag vrider på huvudet och kollar på stammen till vänster om mig ser jag ett par gula stora ögon..... Jag reagerar instinktivt på det sämsta möjliga sättet, jag bokstavligt talat flyger 3m ut ur trädet halv skrikande och landar mitt ute på gatan mellan de två raderna med träd och inser sedan att jag sett i syne.
Jag har totalt skrämt livet ur en stackars skäggagam som låg och vilade på stammen under den grenen jag bröt bort. Tur för mig!! Hade det varit en Brown Snake hade jag nog inte legat här och skrivit detta inlägg :O

När jag gick in till trädet hade jag ansiktet bara 10-15cm ifrån den stackars ödlan. Ödlan var riktigt stor, dock säkert en kropp på närmare 40cm å lika lång svans. Den var riktigt vacker när man kollade på den på närmare håll :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj ojoj, vilken spänning innan jag läst till slutet!! Trodde minst att nån låg på sjukhus ! vilken tur att det inte var en orm.Kanske du måste knacka på innan du brakar in i Ödlas hem ? :) Var försiktiga är ni snälla. Ma L