lördag 19 juni 2010

Hissa och dissa

HISSA

Vi vill hissa det snygga Australienska bilmärket HOLDEN.
Ursnygg och skulle gärna vilja ha en sådan!
Titta på fler Holden HÄR

DISSA


Måste skriva ett inlägg om hur de transporterar hundar här i Ausatralien om de äger en UTE.
Det är sjukt tycker jag och jag skulle aldrig göra det med någon hund.
Det har alltid varit laglig att transportera hundarna bak på flaket på en UTE. Bara för något år sedan infördes en lag att man måste spänna fast hundarna där bak! Japp det är sant, innan BEHÖVDE dom INTE ens spänna fast dom!
De kör på en motorväg, 100-110, med hundarna där bak, de är fast i en kedja så de kan fortfarande röra på sig.
Hur skulle det egentligen se ut vid en krock, eller en tvärnit? Det kan inte vara så mycket kvar av stackars hunden då.
Vissa äldre bilar har inte ens en kant på flaket eller bara en liten kant.

MEN, det är inte bra att transportera en hund lös i bilen heller! Det bästa är om de satt fast spända i bilen eller i en bur i bagaget.
Vad tycker ni? Skulle ni vilja transportera hunden så? Elias håller inte med mig iaf!

2 kommentarer:

Rebecca sa...

Stackars vovvar! Så där körde som runt i Thailand också, fast med människor. De var inte kedjade förstås men de satt på flaket i HÖGA hastigheter!

Anonym sa...

Häftig bil. Vad kostar en sådan?

Men kör de med hundarna på flaken. Det låter ju inte klokt. Stackars djur!

Nu har jag semester. Fyra veckor. Nu hoppas jag på fint väder. Det är ju så kallt ute. Är det fint väder till midsommar så ska vi vara i stugan. En helg att bara lata oss!
Ha det så bra.

Kram
Kerstin, Per & Sara