söndag 4 juli 2010

Cherrypicking, ett höjdars jobb!

Hejsan svejsan!

I lördags var det dags för extrajobb. Det var inte många som kom in, vilken var kul för mig, för jag blev placerad i en CherryPicker!
Det var Elias andra gång och min första! KUL!Jag i maskinen :)

Plockar avokadon i träden, försöker komma in mellan grenar, upp i toppen och så för att plocka all frukt. Kan vara knepigt att komma åt all frukt men man gör allt för att lyckas. Jag knäckte några grenar och en större :D
HUR kul som helst!
Min och Elias maskin går upp till 6 meter upp.

Det finns 6 pedaler på plattan man står på.1: Du åker höger + framåt
2: Du åker vänster + framåt, om du håller in både 1 & 2 åker du rakt fram.
3: Du hissas ned
4: Du åker höger + framåt.
5: Du åler vänster + framåt, om du håller in både 4 & 5 åker du rakt bak.
6: Du hissas upp.

Det blir som tvärt emot, trampar du på vänster hamnar du höger, plus att du åker antingen framåt eller bakåt samtidigt : D Ni kanske kan förstå om de är lite bökigt och man fastnar lite i grenar och så :)
Som tur är blir man van med det och klickar automatiskt medan man ivrigt plockar avokadon.
Vi hoppas på mera CherryPicking!

BYE!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan bara konstatera att det skulle inte vara något jobb för mig, höjdrädd som jag är.....ojojoj. Jag mår illa bara jag tänker på att ni är 6 meter upp i luften. Snälla arbeta lugnt när ni är på sådana höjder, var rädda om er pluppisar!Kram Eva

Anonym sa...

Oj vad högt man kan komma med den maskinen. Absolut inget jobb för mig eller morbror Per! Så ta det lugnt i den. Här är det toppenväder. Per jobbar 14-22. Jag och Sara ska till Fors och hälsa på vänner. Kram Kerstin, Per & Sara

Rebecca sa...

Men vilken lustig maskin! Jag skulle ha failat så himla mycket med pedalerna dock.

Ja det är verkligen den bästa rundan! Var går du när du går i skogen? :O