söndag 26 september 2010

Avbruten joggingtur...

..ingen höjdare.
06.45 smyger jag upp ur sängen utan att väcka Elias och smyger ut för en joggingtur.
Det kändes bra, vädret var bra, inte för kallt och solen var just på väg upp.

En kvinna i kanske 40 års åldern som går mötande säger till mig:
- Hej, jag ser att du är ute och joggar men kan jag bara få berätta en sak?!
Jag har världens bästa nyhet jag vill berätta!
"Okej tänkte jag, är du gravid? Grattis och lyckan till!"
- Jag vill bara berätta att Gud sände Jesus ner till jorden för oss! Det är så underbart att han finns hos oss, bara vi tror så finns han och han är här för oss även om vi gjort misstag. om du dör och tror på han finns han där för dig för att kunda sända dig till himlen.....on and on and on!

Ungefär 5 minuter senare släpper hon mig och jag hade jätte svårt att komma upp i joggtempo igen. Puh! Det var den joggingturen!

--------------------

I was out, early in the morning for a run but it did not end like i wanted. A women stopped me and talked about how good Jesus was, If you believed in him!
Was really hard to start run again after I stopped for those 5 minutes.

2 kommentarer:

Moraena sa...

Hahaha. Kära nån. Jobbigt värre, fast ganska komiskt ändå. :D

Anonym sa...

Oj oj ,trodde det var bara vi hundägare ute den "okristliga" tiden ,men där ser man ...Hur ska man kunna hålla ditt tempo när vi träffas, det undrar jag? MaL