måndag 25 oktober 2010

Sista natten

Japp, sista natten på hostel för ett bra tag! Vi har redan bokat boende på detta hostel då vi kommer tillbaka till HK men i morgon kväll sover vi på ett HOTELL i Bankok!

Vi har packat, packat upp, slängt, funderat, gett bort och packat igen. Puh!
Vi blir osäkra om vikten, vi fick välja vikt vid bokningen, Elias minns att han tog 25, men vet inte om det var inräknad handbagageväskan eller ej?! Tittar vi på hemsidan står det totalvikt 30 kilo med varav 7 kilo handbagage.
Spännande!
Andra äventyret, vi vet ej om våra nyköpta små resväskor går som handbagage! Vi har mätt och nej, med någon cm går det inte. Så, om de tittar noga så kan vi inte ta de som handbagage, och om vi inte kan checka in två väskor??!!... Betala!

Jag oroar mig nog i onödan bara för jag aldrig rest med en mindre resväska som bagage! Får hoppas på det bästa i morgon!
Men hur gör alla andra med deras gigantisk väskor och massiva packningar?
Hur noga brukar de vara? Jag borde ju veta som rest så mycket. Har dock bara vägt handbagage en gång, då vi lämnade Australien.

Håll tummarna alla:) min väska är TUNG, 20kg...

// onödigt orolig Anna :)





Jag i Woodgate Beach

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att nu är det inte så länge tills ni får träffa era föräldrar och Anna som även får träffa sina bröder! Vilken lycka för er alla. Det går säkert bra med all packning. Synd att ni inte kan lämna det i HK tills ni kommer tillbaka dit. Själv är jag lycklig för att jag just installerat våran nya skrivare alldeles själv! Per jobbar natt så jag har knåpat med det alldeles själv. Dessutom har jag varit och vaccinerat mig mot säsongsinfluensan! Kram på er.

/Kerstin

Rebecca sa...

Haha, ja vi kommer alltid att vara grannar - och vänner förstås ;D Jag är sugen som attan på att testa!

Å vad nice med Thailand, ät Tom Kha Gai och Pad Thai, svingott! Tom Yam soup är inte så dumt det heller ska jag säga. Sedan är jag en limefantast, och det är dom i thailändarna med, så ät och drick allt med lime, haha :) Hoppas ni får det bra och att bagaget checkar in fint!

Rebecca sa...

Okej, "det ät som i thailändarna med", det lät väldigt fel, haha! Det jag menar är: det är thailändarna med. Lol.