torsdag 27 januari 2011

Deppar dagen

DEPP


Det skriver jag med stora bokstäver, centrerat och med fet stil!

Denna dag har varit en sådan dag, depp dag.
Började hos tandläkaren, ni som ej vet ska få höra detta: JAG avskyr tandläkaren!
Elias, min kära pojkvän vet precis hur jag är hos tandläkaren, spänd och nervös.
Var där idag och det var inte ett trevligt besök, speciellt inte nu mera när man måste betala för sig. Hon tötte på med mina tänder och trodde jag möjligen kunde ha två små mini hål. Hon petade och petade och åter igen petade! Jag tror att hon petade så mycket så det blev ett hål!
Återbesök tisdag.

Väntar på stan, depp efter tandläkaren strosar jag runt i väntan på bussen.
Mamma smsar och säger att jag kan åka med henne eftersom hon ska in till sjukhuset vid 11 och kan ju åka med henne efter det.
Visst!
12 var mamma klar och då var jag ännu mera depp efter att bara ha gått på stan och gjort inget.
Vi beslutar att ta max till lunch eftersom mamma skulle in igen klockan 1 för att ta prover och jag skulle till Miroi klockan 2. Telefonen ringer, dolt nummer, från någon modellfotografering som ringer och säger att jag ska få ta med mig 4 vänner eller familjemedlemmar till en fotodag på 3 timmar där man blir sminkad och fotad gratis. Jag tackade jag och när jag lagt på tänkte jag, vilka 4 vänner ska jag bjuda? DEPP, vilka vänner har jag kvar i Övik? Depp igen eftersom jag inser att jag inte läser någon utbildning och har inte skaffat mig några nya vänner efter att man varit ute och rest och varit borta ett bra tag. Depp igen då jag inser att jag inte ens vet vad jag vill bli, läsa eller göra?!

Efter Miroi blev det väntan igen, på bussen. Depp igen eftersom klockan nu var 3 och jag inte är hemma fören halv 4 och jag inte har åstadkommit något vettigt på hela dagen. Blev irriterad å busschaufören som pratade hela resan jätte högt i mobilen om hur bra handboll var och hur billigt det var att skriva ut på eget fotopapper... och glömmer bort folk som plingar i klockan.

Hemma, depp igen eftersom min jäst jag köpt vid 11 tiden var mos!


Ja, en normal DEPP dag.
Alla har väl en depp dag någon gång? Eller?

Tack och hej, depp Anna :)

3 kommentarer:

Rebecca sa...

Jag hade deppdag för någon dag sedan. Det går i vågor, men kul är det inte! Jag vet hur det är, alla har dragit och själv känns det som om man inte gör något värt alls. Men det måste få finnas sånna dagar också, annars kan man ju inte märka någon skillnad när man faktiskt har det riktigt bra :) Sedan ett litet tips: Gör sånt som du tycker är kul! Gå någon kurs, träna eller något helt annat ;) Det lossnar snart ska du se! Om det är till någon tröst så deppar man även om man har en utbildning och dagarna är fulla :P

Danab sa...

Inte kulT! men det kommmer bättre dagar! :)

Anna Fahlgren sa...

Tack Rebecca för din fina kommentar! :)
Jo nog kan de vara trögt att plugga med, jag har svårt att förstå hur jag längtar smått till att plugga men det gör jag!
Bara för att göra någonting! Sätta fart på livet!

Danab:
Precis, det kommer bättre dagar!