fredag 28 januari 2011

Farligt i köket

Säger till mamma, jag väntar väl tills du har sölat klart innan jag börjar med efterrätten.
Neheda,vem är det som sölar egentligen, prata om dig själv?!

Köket börjar att fyllas av rök, från tak till axlar och jag säger till mamma, du måste kolla det rinner ju över! Hon petar in ett bakplåtspapper under, efter att jag och pappa har hostat av den starka osen är pappret i ugnen kolsvart!

Nytt försök är då aluminiumpapper, röken är fortfarande olidligt stark och blir bara mer, springer upp för att hämta kameran då jag får se att det även är tjock rök där uppe!
Mamma skrattar åt de som händer och vädrar med öppna fönster och dörrar.
Jag skriker, men mamma det brinner ju i ugnen!
Öppnar och ska ta bort aluminiumfolie och lågan blir större, tar tag i en pannlapp och försöker släcka elden. Mamma skrattar och skriker NEJ inte med den, min finaste pannlapp! Jag säger hämta en handduk då, inget hände...
Jag kvävde den stora elden med pannlappen, tur jag har lärt mig hur man ska hantera krissituationer! :) Hahaha!

Bevis på att mamma bara skrattade....
Tyvärr, hade det varit "kul" att ha en bild när det brann men, jag räddade situationen DÅ!

1 kommentar:

cecce sa...

Oj...det där så rökigt ut!:-)
Tur det inte hände något allvarligt!
Hoppas kakan blev god!

Ha en fin lördag!/ C