lördag 6 mars 2010

Dalig morgon men med ett fantastiskt slut

Borjade dagen med frukost pa Globe backpackers for att sedan checka ut.
Vi fick stoppa varat bagabe i bagagerummet och satte oss i tv-rummet. Hinner inte sitta mer an 30 minuter innan agaren kommer och sager, ni maste flytta era vaskor for vi behover det rummet. Okej sa vi och kom, Anna kom lite efter mig. Tankte, undra va tusan de ska anvanda de lilla dusch utrymmet till... I bagagerummet marker jag att han ar skit sur, fragar vad det ar vi har gjort. Da fraser han bara; Otaksamma blalbalbalba, och hotar med att om ni kommer tillbaka kommer jag slanga ut er. Anna som kom lite efter fattar inget och tittar pa gubben som ett fragetacken och han hytter med naven mot henne.
Det visar sig att han hade last min recension av Hostlet pa hostelworld.com. Jag hade varit ratt hard i den men ARLIG, det var inte frascht. Det luktade smuts, kryp i rummet, rattor och kryp i koket.
Elias skulle ga sedan och hamta skorna i TV-rummet da han fraser; vart ar du pa vag???? Ja jag ska hamta skorna!
Aja, vi gick till taget och akte till flygplatsen. Jag tappar vaskan nar vi ska kliva ur taget, den foll ner fran satet. Plockar upp den a hoppas att inget gatt sonder. Nar vi vantar pa nasta tag oppnar jag vaskan och plockar fram kameran... Objektivlocket sitter fast klistrat i uv-filtret! Jippie!! Tur att man hade uv-filter, det var bara smulor kvar av det, men inget annat var skadat!


:( Tur att det ar en glasbit for 200kr a inte objektivet for 3500kr!! :(


Pa flygplatsen sitter vi och vantar i flera timmar.
Nar vi gar ombord pa planet gar allt fort! :D tar ca 1.5h till Gold Coast! Skittrevlig kille som satt brevid oss pratade nastan hela resan med han.


Det har hostlet ar jatte bra! Rent trevlig personal, frasht kok, plats i kylen, allt ar bra! :D VILKEN SKILLNAD!

TV Rummet, frasha soffor och en stor uteplats med biljard, dart och bar!
Pa baksidan finns en Pool!! :D:D
Vy over Sydneys Operahus(det vet ni ;) ifran Sydney Harbour Bridge!
Annas stora shorts; Det nakna ni ser ar hennes lar och inget annat. Haha, lite stora?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gubben har nog problem med sanningen, tydligen! Tittat på tidigare recensioner och din var ju rätt mild om man ser vissa andras.Han hade väl en sämre dag än vanligt kanske!? Men kung att ni har hamnat så bra till, med pool och allt låter toppen!/ Eva

Anonym sa...

...glömde kommentera Annas för stora shorts. Lilla gumman, nu ser du till att du äter bättre, annars kommer jag ner och lagar mat till dig!!! Se det som ett hot! Jag är rätt säker på att du vill undvika att jag kommer stormandes, så ÄT!!!:)

Unknown sa...

Haha stackars gubbe! ;) Det kommer sluta med att ni är bannlysta från Australien! :D Haha!
Vad kul att ni hamnat på ett trevligare ställe nu! :)
Riktigt fina bilder! Sånt gillar vi :D :D
Tur i oturen där med kameran oxå!! :O

Ska fortsätta jobba nu! Ha det bäst! :D

/Liten broder Danab