fredag 30 april 2010

Valborg??

Hej!
Idag är det valborg, javisst....
Känner inte av det ett dugg och hade inte ens en tanke på att det var det innan mamma sa det igår. Så vad ska alla göra i dag? Hoppas ni alla får det trevligt och tar det lugnt med brasorna!
Man är helt i en annan värld!

I morgon ska jag och Elias jobba extra, vi ska inte needla i avokadoträden som vi normalt gör utan vi ska PLOCKA avokado! :D De ligger efter i plockningen, Sheppard som ska plockas är mycket kvar av och förra året var de klar med dom innan påsk!
Blir kul att variera.

Vi har gett varandra lite massage, det behöver man om man jobbar som vi gör, böjd rygg hela dagen.
Jag borrade stället för Elias idag, tyckte synd om hans axel så jag kände att jag fick lov, vill att han ska bli bra igen! Han har borrat varje dag (jag har tagit över kortare stunder ibland) sedan vi började på farmen.

Vi har bestämt oss att jobba totalt 3 månader minst. Då får vi behörighet till ett 2a visum. Vi började den 17 mars så det blir den 17 juni som vi har avklarat det. Möjligtvis jobbar vi till den 6 juli, då Anna J är klar och sedan åker tillsammans till Cairns! Bra om ni får veta lite hur vi tänker just nu :)

Nu ska vi sova!
Kramar till er alla, hoppas ni mår bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Vi hade en jätte kall Valborg ute i Stugan i Nordingrå,det har regnat ,blåst o till och med snöat några korn idag . Hoppas ni har varmt o skönt ;) Ma L