söndag 16 maj 2010


Mina Energibarer

2dl havregryn
1dl torkad frukt
1dl russin
1/2 dl notter
3dl musli eller fruktflingor, jag brukar ta min egna fligmix
1dl socker
2dl mjol
1/2 dl sirap
100gr smor
ev. sesamfron att rulla dom i





1. Om du har stora frukter och notter hacka dom till mindre bitar.
2. Blanda i alla ingredienser utom smor och sirap.
Blanda alla torra ingredienser.
3. Smalt smoret och blanda ner sirapen.
Ror om, hall ner det i en 20x20cm form och tryck ut. In i ugnen, 150grader i cirka 20 minuter, lite lagre an mitten i ugnen.
4. Ta ut kakan, pressa degen med en gaffel sa den blir kompakt. lat svalna och ska sedan i bitar.

Rulla dom sedan i sesamfron och sla in i papper eller aluminiumfolie. (man kan doppa dom i smalt choklad och sedan rulla dom i sesamfron om man vill)



Inte sa sota men mycket goda!

ursakta att ja inte kan skriva a, a och o!

3 kommentarer:

Rebecca sa...

Tja! Jo jag tycker att det funkar bra. Jag har inte testat någon annan men jag är nöjd :P Utan att klicka upp bilden så den blir större så kan den bara bli så bred som din blogg är, då får man gå in och fiffla lite med koder och så - det är inte så svårt. Jag kan hjälpa dig om du tycker att det är krångligt!
Annars kan man göra som det står här: http://nevnarien.se/2010/may/tips-stora-klickbara-bilder.html

Jag har fått bra hjälp från den här sidan också, det är tips för hur man designar och fixar med koder, bilder och allt möjligt på blogg.se. Det finns även ett forum där man kan kolla runt efter hjälp! http://designadinblogg.se/

Hoppas det här har varit till någon hjälp och att allt är bra med er! :)

yoursooofine sa...

Vadå Why not?

yoursooofine sa...

vill du ha den eller vad?:)