måndag 28 juni 2010

Hej!-
Nu har vi bytt arbete från Needling till Pruning.
Jag går lös med sågen, kuttar av torra små kvistar så de flyger åt alla håll, sågar av stora grenar och bär ut dom till mitten av raderna. Använder en vanlig handsåg, men de är vassa piggar och ganska stora piggar.

Det kan sluta så här om man ska försöka bära ut en stooor gren man just sågat av. Försöker lyfta ut den samtidigt som man håller i sågen. Lyfter upp grenen, oops, där fastanade visst sågen i benet samtidigt som jag lyfte. Hum, blodet rann men vi var så långt ifrån våra matlådor och killarna jag jobbade med var som 3 sega fån så de va långt bakom mig så torkade lite blod och fortsatte.
Ronnie rengjorde det sedan då vi möttes upp på samma rad.
Har lite små prickar från att ha nockat i sågen där tidigare och lite små röda sår av alla grenar :)
Är man en farmare är man :)
Snabb hälsning från oss, kramar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ajaj, ni får passa er så ni inte får nån otäck skada. Jag har också varit ute i skogen,på midsommardagen gick vi upp på toppen av ett berg ,satt o fikade ,på nervägen fick jag en ful reva på benet 8cm ,den lär jag få dras med hela sommaren ...Även Lina o Anders fick revor. Man ska ha byxor på,ni också kanske:)Kramis MaL

Unknown sa...

Herregud, hade du spelat mer CS så kanske du lärt dig cutta ordentligt! ;) Hehe!
Nä hoppas det läker fint :) Men det ska ju trots allt synas att man arbetar ;D

Kram

Anonym sa...

Stryk på salvan vi pratade om o kolla så det inte blir någon infektion. Dra ner tempot du har och var försiktig. Momsen